Hur man bokar ett vaktpass

Info från nattvaktsombuden

BAS – Svenska Båtunionens Administrativa System:

HUR MAN BOKAR ETT VAKTPASS

• Logga in på sidan http://sbu.cloudapp.net/
  • Klicka på knappen ”Boka pass” som du ser på din sida.
  • Tillhör du flera båtklubbar börjar du med att välja vilken klubb passet skall genomföras för.
  • Nu öppnas en sida med klubbens tillgängliga scheman, välj i listan det schema du vill boka in dig för.
  • Schemat öppnas, och nu ser du samtliga bokningsbara pass.
  • De pass som är markerade med en grön plusknapp är fortfarande bokningsbara. Klicka på knappen för det pass du vill boka in dig på.
  • En dialog öppnas med ditt namn förvalt. Lägg in ev. kommentar och klicka på knappen ”Spara”.
  • Tänker du gå ett dubbelpass så klicka på samma datum och boka ett pass till.
  • Nu är din bokning sparad! En bekräftelse skickas via e-post till den adress som finns registrerad i BAS.

Det här inlägget postades i Gå nattvakt, Information och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.